Loading...
 Start Page
facebook logoinstagram logo
Στάδια γλωσσικής ανάπτυξης από την λογοθεραπεύτρια κα Αλεξάνδρα Βαγγελάτου
Κλίκ για μεγέθυνση
Δευτέρα 08 Νοέ 2010

Στάδια γλωσσικής ανάπτυξης

 

0-6 μηνών

  • Το μωρό αντιδρά στους ήχους

  • Eπαναλαμβάνει τους ίδιους ήχους

  • Παράγει ήχους ευχαρίστησης

  • Aναγνωρίζει φωνές

  • Xαμογελά όταν του μιλάνε

  • Εντοπίζει τον ήχο γυρνώντας το κεφάλι

  • Ησυχάζει ηρεμεί με την ανθρώπινη φωνή

  • Ακούει την ομιλία

  • Μιμείται τους ήχους

  • Κάνει χρήση των ήχων ή χειρονομίες που υποδεικνύει τι θέλει

  • Παράγει απλούς ήχους όπως (α,ε,ου) και πιο σύνθετους (π,μπ,μ)

  • Ανταποκρίνεται διαφορετικά σε σιγανούς και δυνατούς ήχους

  • Μουρμουρίζει όταν του μιλάνε

  • Γελά δυνατά

 

7-12 μηνών

  • Καταλαβαίνει το όχι και το ναι

  • Καταλαβαίνει και αποκρίνεται στο όνομα του

  • Ακούει και μιμείται τους περισσότερους ήχους

  • Κατανοεί λέξεις που περιγράφουν γνωστά του αντικείμενα

  • Ακούει όταν του μιλάνε

  • Παράγει μία ή περισσότερες λέξεις

  • Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο1-3 λέξεις

  • Καταλαβαίνει τις απλές εντολές

  • Χρησιμοποιεί ήχους που μοιάζουν

  • Κάνει συνηθισμένες εκφράσεις για να δείξει αυτό που αισθάνεται

  • Προσπαθεί να μιμηθεί σύνθετες χειρονομίες(βάλε το καπέλο, ταϊσε την κούκλα)

 

13-18 μηνών

  • Παραλείπει μερικά αρχικά σύμφωνα και σχεδόν όλα τα τελικά σύμφωνα

  • Παράγει συνήθως ακατάληπτη-ακατανόητη ομιλία

  • Ακολουθεί τις απλές εντολές

  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 3-20 ή περισσότερες λέξεις

  • Παράγει φράση 2 λέξεων

  • Μπορεί να ονομάσει δύο οικεία αντικείμενα όταν του το ζητήσει κάποιος

  • Μπορεί να μιμηθεί χειρονομίες (γκριμάτσες ) του προσώπου με επιτυχία

 

19-24 μηνών

  • Έχει λεξιλόγιο έκφρασης από 50-100 ή περισσότερες λέξεις

  • Καταλαβαίνει περίπου 300 ή περισσότερες λέξεις

  • Αρχίζει να συνδυάζει τα ουσιαστικά και τα ρήματα

  • Αρχίζει να χρησιμοποιεί προσωπικές αντωνυμίες (εγώ,εσύ)

  • Χρησιμοποιεί τον κατάλληλο τόνο της φωνής όταν θέλει να κάνει ερωτήσεις

  • Είναι μερικώς κατανοητό σε άτομα που δεν ανήκουν στο οικείο περιβάλλον του

  • Απαντά στην ερώτηση τι είναι αυτό

  • Απολαμβάνει να ακούει ιστορίες

  • Αναγνωρίζει 5 μέρη του σώματος

  • Ακολουθεί εντολές που έχουν 2 μέρη

  • Μπορεί να ονομάσει 3 αντικείμενα

  • Μπορεί να μιμηθεί απλές λέξεις όταν του ζητείται

 

2-3 Ετών

  • Ένα μεγάλο ποσοστό της ομιλίας του(περισσότερο από50/70%) είναι κατανοητό

  • Καταλαβαίνει την έννοια του ένα και του όλα

  • Εκφράζει την ανάγκη, να πάει τουαλέτα

  • Ζητά τα αντικείμενα με το όνομα τους

  • Αποκρίνεται σε μερικές ερωτήσεις με ναι/όχι

  • Κατονομάζει καθημερινά αντικείμενα

  • Δείχνει τις κατάλληλες εικόνες όταν του ζητείται

  • Προσδιορίζει διάφορα μέρη του σώματος

  • Ακολουθεί απλές εντολές και απαντάει στις απλές ερωτήσεις

  • Κάνει ερωτήσεις δύο λέξεων

  • Χρησιμοποιεί φράσεις με 3-4 λέξεις

  • Χρησιμοποιεί μερικές προθέσεις, άρθρα, ρήματα στον ενεστώτα, ομαλούς πληθυντικούς ονομάτων

  • Παράγει διαφόρων μορφών ερωτήσεις

  • Κάνει πολλά γραμματικά λάθη

  • Μιλά με δυνατή φωνή

  • Παραλείπει ή αντικαθιστά συχνά τα τελικά σύμφωνα

  • Κάνει χρήση πληθυντικού αριθμού

  • Μπορεί να ονομάσει 8 αντικείμενα

  • Μπορεί να δείξει και να επαναλάβει 6 σημεία του σώματος

 

3-4 Eτών

  • Ακολουθεί εντολές με 2-3 μέρη

  • Παράγει απλά ρήματα

  • Χρησιμοποιεί το λόγο για να εκφράσει συναίσθημα

  • Χρησιμοποιεί 4-5 λέξεις σε προτάσεις

  • Αναγνωρίζει αντικείμενα με το όνομα τους

  • Χρησιμοποιεί μέχρι 6 λέξεις σε μία πρόταση

  • Χρησιμοποιεί ουσιαστικά και ρήματα πολύ συχνά

  • Έχει επίγνωση για το παρελθόν και το μέλλον

  • Έχει 1200-2000 ή περισσότερες λέξεις που καταλαβαίνει

  • Έχει λεξιλόγιο έκφρασης από 800-1500 λέξεις ή περισσότερες

  • Μπορεί να αυξάνει την ροή της ομιλίας

  • Μπορεί να ψιθυρίζει

  • Χρησιμοποιεί το 50% των συμφώνων και των συμπλεγμάτων

  • Η ομιλία είναι καταληπτή σε ποσοστό 80%

  • Χρησιμοποιεί το ρήμα είναι σε όλες τις μορφές του

  • Περιγράφει δύο γεγονότα κατά χρονολογική σειρά

 

4 Έτη

  • Καταλαβαίνει την έννοια των αριθμών μέχρι το 3

  • Καταλαβαίνει τις έννοιες του χώρου

  • Αναγνωρίζει 1-3 χρώματα

  • Καταλαβαίνει 2.800 ή περισσότερες λέξεις

  • Μετράει μέχρι το 10

  • Ακούει απλές σύντομες ιστορίες

  • Χρησιμοποιεί γραμματικά σωστές προτάσεις

  • Έχει λεξιλόγιο έκφρασης 900-2000 ή περισσότερες λέξεις

  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με 4-8 λέξεις

  • Δίνει σύνθετες απαντήσεις και κάνει σύνθετες ερωτήσεις(2 μερών)

  • Μειώνει το συνολικό αριθμό επαναλήψεων

  • Παράγει σύμφωνα με ακρίβεια

  • Η ομιλία είναι συνήθως καταληπτή στους ξένους

  • Μπορεί να αποδόσει ακριβώς μια μεγάλη ιστορία

 

5-6 Ετών

  • Ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σxήματα

  • Ακολουθεί τις οδηγίες που δίνονται σε μια ομάδα

  • Ακολουθεί εντολές 3 μερών

  • Κάνει ερωτήσεις με το πώς και το πόσο

  • Απαντά προφορικά στο «γεια» και «τι κάνεις»

  • Χρησιμοποιεί κατάλληλα τον αόριστο και το μέλλοντα

  • Ονομάζει αντίθετες έννοιες

  • Ονομάζει διαδοχικά τις ημέρες της εβδομάδας

  • Παράγει προτάσεις μήκους 4-6 λέξεων

  • Χρησιμοποιεί το διάλογο για να παίρνει πληροφορίες

  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρεια

  • Επικοινωνεί εύκολα με τους ενήλικες και τα άλλα παιδιά

 

6-7 Ετών

  • Καταλαβαίνει το αριστερά και το δεξιά

  • Συμμετέχει σε συνομιλίες

  • Γνωρίζει την αλφαβήτα

  • Μετράει μέχρι το 100

  • Καταλαβαίνει τις περισσότερες χρονικές έννοιες

  • Χρησιμοποιεί προτάσεις μήκους περίπου 6 λέξεων

  • Ονομάζει τα γράμματα τους αριθμούς και τα νομίσματα

 

 

Αλεξάνδρα Βαγγελάτου

(λογοθεραπεύτρια, ειδικός παιδαγωγός)

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Ηρώων Πoλυτεχνείου 46 - 48, 26504, Ρίο Πατρών

Τηλ.: 2610 994 661 , 2610 995 563
Fax: 2610 995 563

E-mail: info@georma.gr

cartoon of kid lying down

facebook logo  youtube logo  instagram logo

Login / Sitemap

Copyright © 2010 - 2024 Παιδικός σταθμός - Νηπιαγωγείο στο Ρίο Πάτρας - ΓΕΩΡΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ